26/09/2023 - protokół z zebrania RADY RODZICÓW

  1. Sporządzenie listy obecności
  2. Przedstawienie członków Prezydium i Komisji Rewizyjnej
  3. Wybór przewodniczącego (K. Piątek) i sekretarza zabrania (M. Kulig)
  4. Stwierdzenie przez przewodniczącego quorum zebrania (na spotkaniu było 35 osoby, lista stanowi załącznik nr 1)
  5. Przedstawienie przez Pana Dyrektora najważniejszych projektów i inicjatyw realizowanych w naszej szkole:

– Projekt „Dostępna Szkoła” – zakończony – inwestycje na łączną kwotę blisko 2 mln zł; dostosowanie infrastruktury szkolnej do standardów modelu (gabinety specjalistyczne, sala światła, sala integracji sensorycznej, remonty korytarzy, wymiana oświetlenia, kąciki wyciszeń, nowe meble, przebudowa dojścia do szkoły) oraz akcje edukacyjno-społeczne na rzecz uczniów;

– Inwestycje z Funduszu Pomocy Dzieciom z Ukrainy na łączną kwotę 600 tys zł – remonty szatni i sal lekcyjnych z wymianą mebli

  1. Plany Dyrekcji na najbliższy rok szkolny:

– Dystrybucja laptopów dla 4-klasistów – wstrzymana w oczekiwaniu na instrukcje

– Partnerstwo z firmami – na etapie dogrywania szczegółów

– Dyrektor poszukuje nowych projektów i funduszy, w których szkoła mogłaby partycypować

  1. Sesja pytań do Dyrektora:

– zapytanie o dostęp uczniów do telefonów komórkowych na przerwach – nie może być wprowadzonego zakazu, zalecenie umieszczone w programie wychowawczo-profilaktycznym;

– zapytanie o zakaz wychodzenia dzieci z klas 1-3 z sal na przerwę – klasy 1-3 pracują w rygorze bezdzwonkowym – wychowawcy organizują przerwy często w trakcie lekcji;

– zapytanie o brak doradztwa zawodowe w klasach 8 – wakat, którego Dyrektor nie może zapełnić ze względu na brak chętnych – darmowe doradztwo jest dostępne w Krakowskim Ośrodku Kariery na ul. Popławskiego + opcja żeby rodzice przybliżali zawody w których pracują;

– zapytanie o laptopy dla klas 4 – mają być na własność natomiast obecnie trafiły w ewidencję wyposażenia szkoły i szukane jest rozwiązanie prawne aby przekazać je dla uczniów;

– zapytanie o chaos przy zapisach na zajęcia pozalekcyjne – Dyrekcja jak dotąd nie znalazła lepszego rozwiązania niż obecnie funkcjonujące gdyż ciężko jest dostosować siatkę zajęć do planu zajęć wszystkich klas, dostępności prowadzących i dostępności sal;

– zapytanie o współpracę z British Council i uczestnictwo w programie Future For Me – szkoła na chwilę obecną kształtuje modele współpracy;

– zapytanie o brak szatni przy małej salce w-f – rozważony będzie pomysł postawienia parawanu w sali;

– zapytanie o brak miejsca w świetlicy szkolnej – Dyrekcja jest świadoma problemu, ale przy obecnej powierzchni świetlicy i ilości uczęszczających dzieci nie bardzo jest możliwość zorganizowania tego w inny sposób;

– zapytanie o możliwość zróżnicowania kosztu obiadów dla klas 1-3 i 4-8 ze względu na wielkość

porcji – stołówka jest prowadzona przez prywatnego ajenta, który kształtuje politykę cenową; RR prowadzi stałe rozmowy z ajentem i sprawa zostanie poruszona;

 

W obecności Rady Rodziców:

 

  1. Przestawiono sprawozdanie z działalności Prezydium Rady Rodziców za poprzedni rok szkolny.
  2. Przyjęcie sprawozdania komisji rewizyjnej z działalności prezydium z roku 2022/2023.
  3. Udzielenie absolutorium Prezydium Rady Rodziców – 35 głosów za.
  4. Omówiono plany działań rady rodziców na rok szkolny 2023/2024 i preliminarz budżetowy.
  5. Ustalono Wpłaty na radę rodziców do 31.12 2023 r. w kwocie 80 zł za każdego ucznia. Wyliczenia zwrotów dla klas według stanu liczebnego na dzień 31.12.2023, minimalna wpłata to 60%. Przyjęto preliminarz, stanowiący załącznik nr 2 do niniejszego protokołu. Przyjęto jednogłośnie (35 głosów za).
  6. Wybranie Prezydium Rady Rodziców.

 

Komisja rewizyjna:

Magdalena Tabor-Gasek,

Anna Jordanek,

Patrycja Aleksandrowicz

 

Prezydium Rady Rodziców:

Krzysztof Piątek,

Michał Kulig,

Iwona Chońcia,

Urszula Rutka,

Adam Przybinda,

Ewelina Dziubińska,

Małgorzata Mojkowska-Gawełczyk,

Bartosz Nowakowski,

Katarzyna Waszczeniuk

 

Koleje zebranie zaplanowano na 12.10.2023 r. o godz. 17:30 w sali 37B.

Zapraszamy.

 

zał 1. Lista obecności

zał. 2 Preliminarz